Nasz Gold Trading adalah syarikat persendirian berdaftar dengan Suruhanjaya Syarikat Malaysia (SSM) dengan Nombor Pendaftaran : IP0358780-T. Pemilik syarikat merupakan Agen Berdaftar di bawah Syarikat Goldcrest Pavilion Sdn Bhd. Kod Agen adalah AD2848.

Modul Perniagaan adalah menjual dan membeli barang kemas, jongkong dan koin emas dan perak.

OnlineLahTauke! Bring Your Business Online!

Monday, September 13, 2010

“PANDANGAN ORANG KAYA” TENTANG EMAS

Ini merupakan pemahaman penulis daripada pembacaan artikel yang ditulis oleh Dr. Steve Sjuggerud  di dalam http://goldnews.bullionvault.com.

“Berita” di dalam carta emas menghampiri -$100 per aun merosot sepanjang bulan lepas, ditulis oleh Brian Hunt di dalam Steve Sjuggerud’s Daily Wealth. (Artikel ini dituliskan pada 29hb Julai 2010).

Kelemahan harga ini menyebabkan ramai pelabur tertekan dan mencari penerangan untuk apa yang berlaku kepada bentuk No. 1 “Duit Sebenar”.

Tetapi di sini carta emas menunjukkan kenapa mengatakan harga emas merosot adalah gila…

Ingat, emas merupakan salah satu aset dunia yang paling susah untuk diberi harga (most difficult-to-price assets).  Logam ini tidak dapat dinilai seperti sebidang hartanah (menggunakan pembahagi sewa) atau saham (menggunakan nilai buku).  Ia boleh ditukarkan di dalam semua jenis keadaan.

Oleh itu, lontaran besar di dalam carta harga emas telah dibuktikan sebagai normal … bukan pengecualian.

Mengikut pencemaran semulajadi emas dan kelemahan harga baru-baru ini, kita sekali dipaksa untuk mengambil langkah “pandangan jauh”(aka “pandangan orang kaya”) tentang emas … dan kita akan perasan carta emas boleh menunjukkan kejatuhan sehingga $900 per aun .. dan masih berlegar di dalam pasaran “bull”.

Ia juga menunjukkan, saya percaya, adalah peluang terbaik untuk membeli lebih lagi.

Artikel penuh dalam Bahasa Inggeris boleh dibaca di SINI.

(Segala kandungan artikel di atas merupakan pandangan Dr. Steve Sjuggerud yang telah dialih ke Bahasa Melayu)


No comments:

Post a Comment