Nasz Gold Trading adalah syarikat persendirian berdaftar dengan Suruhanjaya Syarikat Malaysia (SSM) dengan Nombor Pendaftaran : IP0358780-T. Pemilik syarikat merupakan Agen Berdaftar di bawah Syarikat Goldcrest Pavilion Sdn Bhd. Kod Agen adalah AD2848.

Modul Perniagaan adalah menjual dan membeli barang kemas, jongkong dan koin emas dan perak.

Friday, December 9, 2011

"ANDA PENYIMPAN. JANGAN JUAL EMAS KETIKA NAIK JUAL KETIKA PERLUKAN DUIT"


Kebimbangan kejatuhan nilai emas ini hanya menyelubungi pelabur-pelabur kecil dan penyimpan-penyimpan emas yang mentah dan baru.. jika diselidik ketika kejatuhan harga emas pada tahun 1890 yang berlarutan sehingga tahun 2000, tiada pemilik emas bankrap, pada masa yang sama apa berlaku pada ekonomi dunia pada ketika itu? minyak dan seluruh barang mentah di dalam dunia mengalami kejatuhan yang sama. pada tahun 1971 Amerika telah memutuskan ikat wang mereka dengan emas, dan menyeru masyarakat dunia menyandarkan wang mereka kepada USD dengan janji tidak akan mencetak USD melebihi emas yang mereka miliki, masyarakat dunia mempercayai Amerika dengan menjual emas dan memegang USD, berlakulah lambakan emas di dalam pasaran Amerika terpaksa mengambil masa selama 4 tahun untuk menyakinkan masyarakat dunia kepada mereka dan akhirnya emas jatuh hampir 50% pada tahun 1975 hingga 1977, dari USD200 ke USD110.


Pada tahun 1978 rancangan amerika terbantut kerana tercetusnya Revolusi Iran, 16 Januari 1979 Shah Iran melarikan diri, Khomeini mengambil alih kuasa pemerintahan, rentetan dari kejadian tersebut pada tahun 1980 emas naik mendadak hingga mencapai tahap tertinggi USD850 ketika itu.. Amerika kembali memperluaskan rancangannya hanya dua tahun pada mei 1982 emas jatuh mencecah USD314, rancangan mereka terus diperhebatkan hampir 19 tahun emas bergerak stabil tanpa kenaikan n penurunan yang drastik, ahkirnya harga emas mencecah USD250. Rancangan Amerika untuk membutakan masyarakat dunia sehingga menganggap USD sebagai pelindung aset dari kejatuhan nilai komoditi dan mata wang yang lain telah berjaya..


Dalam era globalisasi, pola kesedaran masyarakat dunia sudah mencapai satu tahap yang menyeluruh, peranan bank-bank pusat pelbagai negara memperkenalkan emas sebagai pelaburan jangka panjang tumbuh seperti cendawan. Sikap tamak sistem kapitalis (Amerika), telah MEMBUKA PEKUNG DI DADA, cetakan wang kertas seperti tisu tandas, hutang mencecah 4 trilion, tetapi dalam masa yang sama mereka menghimpun emas dan menjadi negara yang paling banyak memiliki emas, 5 negara pemegang kuasa veto PBB adalah pemegang emas tertinggi di dunia, pernahkah mereka takut emas jatuh?? inilah konsep dajal...


Sebagai menyimpan emas sebenar mereka tidak pernah gusar tentang kejatuhan harga emas, emas dijadikan pelindung aset bukan pelaburan jangka pendek, setiap kali orang membeli emas dengan saya, saya akan berpesan " Jangan jual emas ketika untung, tapi jual emas ketika perlu kepada duit kertas. " , justeru itu, peniaga emas, penyimpan emas, pemilik kilang, pemilik lombong dan jerung-jerung emas dunia, tidak sesekali akan menjual emas sebagai pencairan aset, setiap kali emas di jual emas akan dibeli kembali dengan segera, tanpa menghiraukan harga emas tersebut, emas akan dijual ketika mereka perlukan wang kertas. 


Credit : Keropok Emas

1 comment:

  1. Cara lain, gadaikan saja emas kalau betul2 terdesak...

    ReplyDelete