Nasz Gold Trading adalah syarikat persendirian berdaftar dengan Suruhanjaya Syarikat Malaysia (SSM) dengan Nombor Pendaftaran : IP0358780-T. Pemilik syarikat merupakan Agen Berdaftar di bawah Syarikat Goldcrest Pavilion Sdn Bhd. Kod Agen adalah AD2848.

Modul Perniagaan adalah menjual dan membeli barang kemas, jongkong dan koin emas dan perak.

OnlineLahTauke! Bring Your Business Online!

Friday, April 8, 2011

PUBLIC BANK GOLD INVESTMENT ACCOUNT (PBGIA)



Salam sejahtera semua rakan-rakan emas.  Semoga sihat dan dirahmati Allah sentiasa.

Posting yang lepas, saya kongsikan tentang Gold Savings Passbook Account (GSPA) yang dikendalikan oleh pihak Maybank  (KLIK SINI).

Kali ini saya nak kongsikan Akaun Emas yang dikendalikan oleh Public Bank yang dipanggil GOLD INVESTMENT ACCOUNT (GIA) yang dikendalikan oleh Public Bank  ini juga lebih kurang sama dengan GSPA yang dikendalikan oleh Maybank.  Cuma ada sedikit perbezaan iaitu:

1. Minimum Untuk Buka Akaun

5 gram

20 gram

2. PERBEZAAN HARGA JUAL DAN BELI



Screen Shot dari GSPA



Screen Shot dari GIA

Untuk buka akaun GIA ini, kena pergi ke kaunter Public Bank terdekat.  Kena sediakan bayaran untuk 20 gram (ikut harga semasa GIA) emas berketulenan 99.99% dan RM10 untuk bayaran pemprosesan.

Nak maklumat lanjut, sila ke laman web Public Bank – Pilih Investment – Pilih GIA atau terus ke web page GIA.


Wassalam.

-nasz-

2 comments:

  1. so yg mana satu yg ok? maybank ke? public bank ke?

    hantu pun takut

    ReplyDelete
  2. shah : bergantung pada budget..kalau GSPA, minimum deposit 5g dan harga rendah sikit daripada PB GIA. PB GIA pula, minimum deposit 20g mula2 dan harga agak tinggi sikit daripada GSPA..Seperti saya kata tadi, ikut budget..

    ReplyDelete