Nasz Gold Trading adalah syarikat persendirian berdaftar dengan Suruhanjaya Syarikat Malaysia (SSM) dengan Nombor Pendaftaran : IP0358780-T. Pemilik syarikat merupakan Agen Berdaftar di bawah Syarikat Goldcrest Pavilion Sdn Bhd. Kod Agen adalah AD2848.

Modul Perniagaan adalah menjual dan membeli barang kemas, jongkong dan koin emas dan perak.

OnlineLahTauke! Bring Your Business Online!

Monday, February 21, 2011

PENGGUNAAN DINAR EMAS AKAN HENTIKAN PERANG MATA WANG


KUALA LUMPUR, Nov 1 (Bernama) -- Kerajaan harus mempertimbangkan penggunaan dinar emas untuk menghentikan perang mata wang, kata Bekas Perdana Menteri Tun Dr Mahathir Mohamad.

Beliau berkata, penyusutan nilai dolar Amerika Syarikat menimbulkan masalah bagi negara-negara yang mereka perlukan untuk menurunkan nilai mata wang mereka untuk mengatasi kehilangan daya saing.

"Jika setiap negara mengurangkan nilai-nilai mata wang, akan ada perang mata wang dan, tentu saja, akan menyumbang terhadap krisis," katanya kepada wartawan selepas menyampaikan ucapan utama pada Persidangan Dunia Pertama riba di sini Isnin.

Mahathir berkata emas mempunyai nilai intrinsik dan kerana itu ukuran lebih baik dari nota nilai-nilai mata wang.


"Wang nota mempunyai sokongan tidak kecuali yang dicari oleh orang. Jika negara-negara mula menurunkan nilai mata wang mereka, akan ada kekacauan dalam perdagangan antarabangsa," katanya.

Pada perbankan syariah, Mahathir berkata institusi kewangan harus berhati-hati ketika memperkenalkan produk baru agar tidak salinan yang sudah ditawarkan oleh bank konvensional.

Dia mengatakan institusi kewangan Islam harus mematuhi prinsip-prinsip perbankan Islam bahkan ketika ada kesempatan bagi mereka untuk mengambil alih tanggung jawab perbankan konvensional.

-- BERNAMA

No comments:

Post a Comment